Covid19
Denne sektion af hjemmesiden vil løbende blive opdateret med nyeste retningslinier for at spille volley i og imod AVK

Senest opdateret 2.november 2020 kl. 23:27

Denne sektion af hjemmesiden vil løbende blive opdateret med nyeste retningslinier for at spille volley i og mod AVK.

Da der er forsamlingsforbud på idrætsanlægget arealer har vi samlet info herunder. Antal af personer i hallerne er i forhold til de udøvende. Hvis man ikke skal tælles med i de udøvende, skal man sidde ned, og blive på den samme plads under ens ophold.

Tallene for hallerne er de udøvende personer. Tilskuere til f.eks. kampe, tælles ved siden af, så længe at folk sidder ned og afstand efter reglerne kan holdes.

* Hvis spillerne i hallen er under 21 år gamle, så er forsamlingstallet 50 istedet for 10

Seneste update

  1. Langbanetræninger kan gennemføres med max 10 deltagere inkl. træner.
  2. Alle kids- og ungdomshold fortsætter træning som normalt inkl. voksen trænere/ledere (max 50 personer i hallen)
  3. Alle 1. og 2. div kampe er aflyst i fire uger: http://volleyball.dk/.../2603-corona-sender-volleyball-pa...
  4. Kampe under SVBK er ligeledes aflyst i fire uger.
  5. Volleyligaen og Pokalturneringen forsætter, dog kan der være særaftaler for de 1.divisions hold som stadigvæk er en del af landspokalen.

I bedes alle løbende orientere jer om klubbens retningslinier for træning her på denne side. Der vil blive opdateret efterhånden som situationen ændrer sig.

* det er p.t. bestyrelsens første prioritet at søge afklaring om mulige rammer for hurtigt at genoptage træning for seniorhold på kortbane. Sundby Idrætspark ledelse har møde mandag kl. 9:30 og vi går efterfølgende i dialog med dem.

OK TIL 10 PERSONERS SENIOR TRÆNINGER PÅ KORTBANE

Vi har fået afklaret at vi kan tillade senior træninger på kortbane. Der gælder følgende skærpede krav ift. Covid-19:

  1. Der må kun være 10 personer på en bane inkl. træner
  2. I hal 3 skal banerne visuelt adskilles med gulvmåtte markeringer (er anskaffet)
  3. I hal 2 skal banerne adskilles med net (som normalt)
  4. Ligaholdene kan træne videre i fuld trup.

Prøv så vidt muligt at holde styr på egne bolde. Og såfremt der kommer bolde fra andre baner, så returner med spark (med måde ;-)). Og følg derudover klubbens retningslinier her på siden.

Vi ved at vi stiller et stort krav til trænerne ifm. "udvælgelse/rotation" af spillere, så I kun er 10. Vi beder alle på holdene udvise stor fleksibilitet og forståelse, så vi sammen kan få mulighed for at fortsætte vores sport.

Skulle du som træner opleve problemer med at koordinere et fremmøde på 10 personer, så tag fat i sportschef, Thomas Bendtsen.

Når der skal spilles kamp

Der vil til alle kampe være en covid19 ansvarlig til stede som kan svare på spørgsmål. Denne person bestemmer i sidste ende om der er plads til flere tilskuere eller ej.

Følgende vil blive udleveret før kampstart og bedes afleveres efterfølgende.

  • Ude og hjemme hold får en sprit spray, hjemmeholdets er grøn og udeholdets er lyserød
  • Ude og hjemme hold får et håndklæde, hjemmeholdets er hvidt og udeholdets er gråt. Håndklædet skal bruges til at fjerne sved på banen under kampen. Husk at tage det med jer ved side skift
  • Ude og hjemme hold får en klud. Kluden skal bruges til at tørre bænken af efter sideskift

Følgende retningslinier skal følges ved afvikling af kampe i Sundbyhal 2

Retningslinierne kan på ethvert tidspunkt ændre sig i f.t. de til enhver tid gældende nationale retningslinier.

  • Alle skal være opmærksomme på ikke at møde op, hvis de udviser symptomer – og alle skal spritte hænder af ved ankomst til hallen (der er opsat sprit og servietter på et lille bord).
  • Der må på intet tidspunkt være mere end 50 personer i spilleområdet - ved liga kampe vil dette være markeret med bander eller anden markering.
  • Hold der skal spille næste kamp, kan enten vente i hallen som tilskuere (siddende), hvis covid19 ansvarlig mener der er plads, eller de kan vente udenfor hallen endtil banen er fri
  • Hold er lige er blevet færdige med at spille, bedes hurtigst mulig bevæge sig ud af hallen, og derved lave plads til næste kamps hold. Af denne grund opfordre vi alle til at have styr på deres ting i hallen, sådan at det er nemt efterfølgende at forlade området
  • Tilskuere går fra indgangen direkte over og sætter sig på stolene eller tribune. Det er ikke tilladt at stå op. Det er tilladt at gå på toilettet eller købe lidt i boden ( hvis denne er åben ), men det er ikke tilladt at tage yderligere ophold. Efter kampen forlades hallen med det samme. Skal man se flere kampe, skal man blive siddende på samme sæde.

Undervejs i en kamp skal følgende overholdes af holdene

  • Alle steder hvor man skal give hånd er fjernet. Man rører ikke modstandere, dommere, osv.
  • Line-up og ”god kamp”: Holdene stiller op på deres baglinjer (line-up). Når præsentation er slut (Liga protokol) og førstedommeren har fløjtet, så går spillerne ind på banen og vinker til deres modstandere (”god kamp”). Dommerne står ved sidelinjen ved sekretærbordet medens dette foregår.
  • ”Tak for kampen” gøres ved, at holdene går ind på hver sin angrebslinje og ”hilser på hinanden” (klapper, vinker, siger tak for kampen på den måde). Dommerne står ved sidelinjen ved dommerstolen, medens dette foregår.
  • Alle afspritter hænder inden de kommer ind på banen.
  • Alt udstyr (bortset fra de fælles ting som bolde, net osv.) er personligt og desinficeret, når man kommer ind i hallen.
  • Det fælles udstyr desinficeres af hjemmehold/klub før kampen.
  • Kampbolde desinficeres i hver sætpause (af boldlanger i de kampe der spilles med boldlangere, ellers af sekretær/2. dommer)
  • Boldlangere spritter hænder og bolde mellem hvert sæt og efter kampen. Såfremt bolden tørres af med håndklæde eller lignende, skal dette også udskiftes mellem kampene.
  • Quickmopper er suspenderet. Begge hold vil få udleveret deres eget håndklæde til at tørre sved af på egen banehalvdel under kampen. Håndklædet skal følge holdet hele kampen

Ved sidebyt mellem sættene

  • Trænerteam og udskiftningsspillere går med sit hold rundt om banen.
  • Begge hold får udleveret en klud og en sprit spray og efter sideskift skal bænken lige sprittes af med kluden

Når en kamp er færdigspillet

  • Holdene forlader hallen, der herefter skal rengøres efter retningslinjerne via afspritning af alt fællesudstyr (bolde, net, netstolper, udskiftningsbænke, sekretærbord), før to nye hold kan komme ind i hallen.
  • Der vil til alle kampe være en Covid19 ansvarlig tilstede i hallen, som sørger for at ovenstående overholdes.
Træning i AVK

Smittetalene stiger p.t. og mange bliver løbende testet. I den forbindelse har bestyrelsen besluttet nedenstående anbefalede retningslinier for håndtering af Covid-19 på de enkelte hold.

Vi skal bede trænerne administrere disse og spillerne støtte op med åben kommunikation om deres egen situation.

Retningslinierne er:

  • Hvis én spiller har symptomer skal vedkommende blive hjemme. Dette indtil negativ test resultat foreligger.
  • Hvis én spiller testes positiv så skal alle på holdet testes inden at de vender tilbage i hallen.
  • Hvis flere end tre spillere inden for én uge har symptomer, så aflyses træningen indtil deres resultater foreligger.

Husk at spritte af

I første omgang er det super vigtigt at ALLE spritter af når i træder ind i hallerne, det skal være det første i gør, der er i alle haller opsat borde med sprit i flydende form + sprit servietter (dem vender jeg lige tilbage til). Det er vigtigt at vi holder disse borde frie for tasker, mobiler, drikkedunke osv. bordet er KUN til sprit og servietterne.

Ankomst og afgang

For at det hele kan hænge sammen og vi kan holde antallet af folk i hallen nede, så er det ikke tilladt at gå ind i hallen før det er jeres egen træningstid. Vi opfordre alle til at komme lige til træningsstart. Vi ved godt at det er imod alt hvad jeres træner sikkert fortæller jer, men i denne tid må vi tilpasse volley til hvordan tingene er lige i øjeblikket. Alle hold bedes stoppe 10 minutter før jeres træning slutter, rydde op, så der er klart til næste gruppen, derefter skal I bruge servietterne fra bordet til at spritte berøringsfladerne af. Hallens beskrivelse af berøringsflader er dørhåndtag osv. hvis I er i tvivl om hvad der skal gøres, så spørger i halmanden, de har helt styr på hvad der skal foregå.

Derefter forlader holdene hallen, så denne er tom inden næste hold skal til.

Omklædning og bad

Pt. er omklædningerne åbne, dog med begrænsning på, vi vil dog anbefale ALLE til at klæde om hjemmefra og efter træningen gå i bad derhjemme.

Ungdom og kids

Nogle af vores mest udsatte tidspunkter i forhold til mængde og begrænsninger vi vil mandag i hal2 og hal3.

I hal3 har vi rigtig mange ungdoms spillere og faktisk hele aftenen er der hold i hal3 med rigtig mange spillere. Det er vigtigt at trænerne sørger for at vi ikke kommer over det maksimale antal.

<>I hal2 fra 16-18 står vi med et helt andet problem. Nemlig at vores mindre spillere i klubben, Kidsvolley og Ramasjang oftest er ledsaget af forældre, da dette er nødvendigt. I den nærmeste fremtid, må der kun være 1 forældre per barn, og det er kun forældre til børn i Ramasjang volley som må opholde sig i hallen, ellers har vi ikke mulighed for at holde os under 50 personer i hallen. Husk som forældre og træner til de små at minde dem om af spritning (selvom at de sikkert er bedre til det end os voksne).

Mere information